رادینرادین، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 24 روز سن داره

یکی یه دونه چراغه خونه

کمی گلایه از طرف بابای آقا رادین .....

1391/1/31 11:34
نویسنده : *R2cV*
560 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از دوستان با اسم مستعار یک بیننده باشعور نظری رو در وبلاگ پسرم ثبت کرده بود که منو متعجب نکرد چون امثال این اتفاق در جامعه زیاد دیده میشه اما ایرادی که به این دوست با شعور و کمی کم دل و جرعتمون میشه گرفت این بود که متاسفنه ایمیلشونو درست وارد نکرده بودن و امکان پاسخگویی از طریق ایمیل فراهم نبود.دوست نداشتم این بحث در وبلاگ پسرم که محل دلنوشته های همسرمه و قراره یادگاری باشه از این روزها برای پسرم مطرح بشه . بهمین خاطر از شما بازدید کننده های محترم عذرخواهی میکنم و مطلبی که در ادامه نوشتم فقط خطاب به دوست باشعورمون و دوستان باشعورشونه

گرچه می دانم :

آهـنـی را کـه مـوریـانــه بـخــورد

نتوان برد از او به صیقل، زنگ

با سیه دل، چه سود گفتن وعظ

نـرود مـیـخ آهـنـین در سنگ

 

آقا یا خانم با شعور

با سلام و احترام
برخی نوشته ها متاسفانه ارزش فکر کردن ندارن اما چند نکته که بین نویسندگان این گونه نظرات و مطالب مشترکه رو لازم میبینم که بیان کنم
اول اینکه اگه شعور داشتید با مفاهیم احمقانه ای مثل غیرت و تعصب و...متوهم نمیشدید و به خودتون حق توهین به کسی که حتی از نزدیک ندیدید رو نمی دادید
اگه شعور داشتید حقوق شهروندی و حریم شخصی و آزادی اجتماعی رو میفهمیدید و به کسی که هیچ تعرضی به حقوقتون نکرده تعرض نمیکردید
اگه شعور داشتید میفهمیدید که هرچیزی که روی نت پابلیش شده برای این نیست که همه دسترسی ونظارت داشته باشن واظهار نظر و حتی اعمال نظرکننداما متاسفانه اصول طراحی این شبکه برای یک جامعه بالغ با تفکر تکامل یافتس نه جامعه ی ما که فرسنگها از این مفاهیم به دوره وبنیادش با محدودیت و زور بنا شده
اگه شعور داشتی سایتها وبلاگ های مختلف رو بی هدف و سردرگم جستجو نمیکردی بدنبال سوژه برای مرتفع کردن چالشهای شخصیتی وخالی کردن سر خوردگی ها و عقده های اجتمایی و خوانوادگی وشاید شخصیتون!!!؟؟
اگه شعور داشتی برای به نظر خودت ارزش میدادی و حداقل زمینه مذاکره رو فراهم میکردی نه مثل یک دزد و خلاف کار با یک حویت جعلی وارد شی توهین کنی و بدون جا گذاشتن اثری از خودت فرار کنی .
متاسفانه حالتی که برای شما پیش اومده توهم شعوره نه خود شعور
که البته زیاد نگران نباش چون این نوع بحران شخصیتی به جامعه تعمیم پیدا کرده و امثال شما در جامعه زیاد دیده میشه که نتیجش میشه این اوضاعی که اندر وصف آن زبان ماند قاصر
اصلا" قصد توهین نداشتم و ندارم و نخواهم داشت
با آرزوی موفقیت و بهبودی برای شما همسرزمینی جهان سومی
و با امید اون روز که حریم خودمون رو بشناسیم و به حریم دیگران احترام بزاریم

بابای اقا رادین

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان ماهان نفسی
1 اردیبهشت 91 0:05
سلام میشه به ماهان تو این مسابقه رای بدید اگه دوستدارید برنده بشه ممنونم http://noruz1391.niniweblog.com/post644.php
لی لی (مامی پارسا و پانیسا)
1 اردیبهشت 91 16:22
خودتون رو زیاد ناراحت نکنید بابای رادین خان...متاسفانه در فضای مجازی از این ادمای با شعووووووووووور زیاد پیدا میشه
لی لی (مامی پارسا و پانیسا)
1 اردیبهشت 91 16:24
راستی سیما جون توی قرار جات خیلی خالی بود عزیزم...ایشالا که به سلامتی این دوران رو تموم کنی و قرار بعدی با رادین کوچولو بیای سر قرار..
مامان سوگل
1 اردیبهشت 91 16:42
سلام سیما جون و همسری عزیز سیما جون، خیلی ناراحت شدم وقتی این مطلب رو خوندم، و متاسف برای خودمون که امثال این آدم که نمیشه گفت، این بیشعورها باید بیان و اعصاب مارو خورد کنن، آخه یه همچین بیشعوری به سایت من هم توهین کرده بود ولی من جوابشو ندادم ولی از دیگر دوستان هم شنیدم که یکی اومده و داره اذیتشون میکنه، حتی یه دوست عزیز که طفلکی تنها سرگرمیش اینجا با ما بودن بود به خاطر این مزاحم وبش رو حذف کرد خواستم به عنوان یه دوست باهاتون همدردی کنم، و ناراحت شدم وقتی دیدم اون عکس زیبا رو حذف کردین
کیانا
2 اردیبهشت 91 13:15
سلام به مامان و بابای اقا رادین. خیلی متاسف شدم از چیزی که خوندم.خواننده ی خاموش وبلاگتون هستم .منم باردارم و همیشه مطالب زیبا و پر احساستون رو واسه پسرتون میخونم و احساس خیلی خوبی به خانواده ی سه نفریتون دارم.هیچ وقت نظر نمیدادم اما الان دوست دارم بهتون بگم که لطفا خودتون رو به خاطر این ادم روانی و امثال ایشون که دور و برمون کم هم نیستن ناراحت نکنید.بی تفاوت باشید فقط. امیدوارم روزی برسه که شعور استفاده از تکنولوژی روز دنیا اینجا هم به حد نرمال برسه. براتون ارزوی سلامتی و خوشبختی دارم. خدا خودش مراقب رادین کوچولو باشه و براتون حفظش کنه.
همون بیننده باشعور
3 اردیبهشت 91 15:07
اول از همه اینو بگم که من ایمیلم رو وارد کرده بودم و دوست داشتم اگر خواستین، جوابم رو بدین ولی ظاهرا نتونستید به من ایمیل بزنید اینه که این دفعه یه ایمیل جدید براتون نوشتم و امیدوارم که بازم نگین که من با هویت جعلی اومدم...
دوم اینکه سعی کنید انتقادپذیر باشید، شما که ادعای شعور و فرهنگ می کنی اگر حقی برای بنده قائل بودی و خواستی در بلاگت در مورد نظر من بنویسی نباید نظر من رو از لیست حذف می کردی و دیگران رو هم اینطوری یه طرفه به قاضی ببری الانم اگر میخواهی نظر من رو نشون ندی لطفا اظهار نظر هم نکن
افرادی که اینجا از ایشون حمایت میکنن من چیز بدی نگفتم بهشون براشون نوشتم که خودتون باعث توهین میشید این عکس شما هر چقدر هم قشنگ باشه دلیلی نداره به عنوان باکلاسی و روشنفکری عکسای خصوصیتون رو بذارین توی بلاگ که قابل دسترس برای همه است و بنابراین همه میتونن ببینن و همه نظرشون رو با آزادی بیانی که شما مدعیش هستین ابراز کنن
در ضمن اگر شما خیلی به کاری که کرده بودین معتقد بودین و ذره ای شک نداشتین نباید به اصطلاح خودتون به حرف آدمایی از قبیل من و امثال من عکستون رو پاک میکردین چون آدم به کاری که میکنه اگه اعتقاد داشته باشه در هر شرایطی باید نظرش یکی باشه من الان هم میگم اون عکس شما اصلا مناسب اینجا نبود .... شما بابای آقا رادین یه لحظه تصور کن دوستا و همسایه ها و همکاراتون اون عکس شما رو ببینن واقعا خجالت نمیکشی؟؟ منم یه خانمم مثل خانم شما ولی واقعا هر چیزی گفتنش و نشون دادنش درست نیست مثلا ممکنه منم با همسرم هزار تا رابطه عاشقانه و رمانتیک داشته باشم ولی اگر بخوام در ملا عام مطرح کنم قشنگی و اون حریم خصوصیش از بین میره.... دلیلی نداره شما رابطه عشقیتون را قاب بگیرین و بذارین روی وب....








با سلام و احترام

لازم میدونم مطلبم رو با یک عذرخواهی و یک تشکر شروع کنم .عذرخواهی به خاطر ادبیات تندی که بکار بردم چون برداشتی که من از نظر اول شما داشتم این بود که نویسنده یک آقاست که صرفا"قصد توهین و آزار رو داره که اگر کمی منصف باشیم از اون لحن نظر دهی برداشت دیگری هم قابل استنباط نبود

و تشکر به خاطر تغییر ادبیات که در نظر دوم شما کاملا" محسوس بود و قبول کنید که این شکل مذاکره ی خالی از توهین و خالی از اصطکاک مسمر ثمر تر و آثار مخربی به مراتب کمتر داره

من نظر دوم شمارو چند بار خوندم و به اون فکر کردم و پاسخ من بشرح ذیل بحضورتون تقدیم میشه

یک -من نظر شما رو حذف نکردم بلکه اصلا" اون رو تایید نکردم چون با کمال احترام باید بگم نظر شما اصلا" سبک و ادبیات مناسبی نداشت وقابل نمایش در این وبلاگ نبود و اگر احساس میکنید به حق شما تعرض شده بیان کنید و مطمئن باشید من تمام تلاشم رو برای جبران می کنم

دو - من به لیبرالیسم معتقدم و عقیده من آزادی تا مرز محدود نکردن آزادی دیگرانه این تفکر در خوانواده ی من هم وجود داره همسر من با اون کار حقی از کسی ضایع نکرده وتعرضی به کسی نکرده وکسی هم حق توهین به ایشون ومن رو در این زمینه نداشته و نداره ثانیا"اون عکس وتمام عکسهای شخصی دیگه جزء حقوق شخصی افراده و مختارند هرگونه که مایلند از اون استفاده کنند ثالثا"ما هم عرف جامعه رو درک میکنیم و به نظر ما در اون عکس نکته خلاف عرفی نیست و رابعا" این کار به نظر ما درست بوده

سه - قرار دادن یک عکس در وبلاگ نمیتونه فاکتوری از عقیده یا اعتقاد باشه که با حذف اون اعتقاد نقض بشه اون عکس رو همسر من از سر ذوق در وبلاگش قرار داده بود و با نظر شما ذوقش کور شد و اون عکس رو حذف کرد

چهار - من نکته ای برای خجالت کشیدن در اون عکس نبیبینم .همانطور که نشانه ای از رابطه خصوصی وعاشقانه و یا به قول شما رمانتیک نمبینم

پنچ- این یک مسئله کاملا" واضح ومسلمه که هیچ کس دوست نداره رابطه خصوصیش که از اسمش محرز و مشخصه که جزء حریم خصوصی افراده به قول شما قاب بشه من هم به این موضوع کاملا"معتقدم اما اوالا" چیزی از زندگی خصوصی ما در اون عکس نبود ثانیا" اگر فردی یا گروهی بخواهند مسائل شخصی خود را در هر سطحی و در هر مکانی در دسترس قرار دهند نه من و نه شما ونه هیچ فرد دیگری حق ممانعت وتوهین رو نداره

وظیفه ما در این برهه از زمان ارتقاء سطح فکری حداقل در سطح حوزه فردی وخوانوادگیمونه .ماباید از عادات مخرب سنتی مون نظیر دخالت ها ،ایراد گیری های بی هدف تعرض های جا وبی جا به حقوق یکدیگر،تحقیر های قومی،بی دانشی ،بی بصیرتی و،و،و،... که همه ی ما در مقام سخن خیلی شیک و زیبا در موردش حرف میزنیم اما موقع عمل دقیقا" همون کارهایی که ازشون به شدت انتقاد کردیم رو انجام میدیم،رد بشیم وبه تاریخ بسپاریم که تا خودمون حریم همدیگر رو نشناسیم و به اون حریم احترام نزاریم ایرانی در دنیا تروریست شناخته میشه و هیچ کس حق ما رو محترم نمیدونه.امیدوارم نکته ای برای کدورت نباشه
اگر احساس میکنید به شما تعرضی شده من عذرخواهی میکنم و امید وارم شما ، همسرم و بقیه عزیزانی که تو این سرویس دهنده فعالیت سالم و قابل احترامی دارن دوستان خوبی برای هم باشید


nikoo
4 اردیبهشت 91 14:29
ببین خانوم باشعور(به اصطلاح)توزندگی مردم دخالت نکن وبذار هر جوری که میلشون میکشه زندگی کنن.من همون ادمای به نظر شمابی غیرت رو اونقدر دوس دارم که براشون خودموجلوی تانک میندازم!!!!!!!!!!!
nikoo
4 اردیبهشت 91 14:58
تقدیم به بیننده با شعور(؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) تو شعور و غیرتت رو نگه دار خرج خانواده خودت کن ، چون فضول رو بردن جهنم گفت هیزمش تره . 2- تو اگه غیرت داشتی نمیرفتی وبلاگهای ملت رو زیرورو کنی و تو مسایلی که بهت مربوط نیست دخالت کنی . اصلآ به تو و هیچ کس دیگه ربطی نداره که کی تو وبلاگش چی می نویسه یا چی میذاره . تو اگه ناراحت میشی نیا وبلاگها رو شخم بزن . 3- کاملآ معلوم بود که مسلمونی ، لازم به توضیح نبود ، چون فقط یه مسلمون ایرانی به خودش حق میده تو مسایل خصوصی دیگران دخالت کنه 4- به طور حتم رابطه عاشقونه ای با همسرت نداری که تفاوت رابطه به قول خودت عاشقونه رو با یه عکس یادگاری برای یه بچه تشخیص نمیدی. 4- اینتر نت محلی برای خالی کردن عقده های فروخورده و خودنمایی نیست ، اگه جنبه اش رو نداری ، نیا .
nikoo
4 اردیبهشت 91 15:10
ای والله بابای اقا رادین ، جیگر خاله .
nikoo
4 اردیبهشت 91 15:21
اقای الفتی برای این اسم خودشو گذاشته بیننده ی باشعور چون فکر میکنه نذاشتن عکس تووبلاگ شعورومعرفت و غیرتشونو نشون میدن که واقعاتومملکت مادراولویته....... پس همگی برای مملکتمون متاسفیم.پس حالاکه ایران فعلی نظراین خانوم باشعورروقبول داره براش دست میزنیمازطرف عاشق خانواده ی الفتی وبعدش شمابااین کارشخصیت این خانواده ی محترم رو زیرسوال بردین.نیکو
بابای کنجد
6 اردیبهشت 91 12:56
سلام بابای رادین .اخرین باری که راجبه امر به معروف.... شنیدم باعث شد شخص امر کننده به قتل برسد پس این نشانگر این است که افراد فضول و مداخله گر در زندگی دیگران و تندروهایی بی خاصیت در جامعه ی ما کم نیستند.پس پیشنهاد من به شما اینست که با پشتیبانیه من و افراد موافق شما شکایته این کاربر محترم را به مدیریت سایت نمایید.- ضمنا بعضی از ما فقط در مواقعی که بخواهیم سر تو کار دیکران ببریم باغیرت و متعصب میشویم عکس شما هم هیج مشکلی نداشت تشکر -







با سلام و درود به شما دوست فهیم
با کمال میل پیشتهاد شما رو قبول میکنم.فکر میکنم دیگه وقتش شده که برای براندازی این عادات زشت عملا" اقدام کنیم با تشکر از همدلیتون